Егил Скалагримсон или когато вярата става гняв Страница 3 of 10
И така, Скалагримур Квелд-Улфсон постепенно се укрепил като заможен стопанин и тачен старейшина. В Борг се родил и синът му Егил, там живял и един от неговите потомци, Снори Стурлусон - собственик на дома и фермата в началото на XIII век и, както вече посочих, според все по-ширещото се становище на учени от ранга на Сигурдур Нордал, на проникновения познавач на исландската литература шведа Петер Халберг, на французина Режи Боайе и други - автор на „Сага за Егил“, стигнала до нас в различни преписи и сбирки ръкописи. За основа на съвременните й издания служи Книгата от Мьодрувелир (Möðruvallabók) от XIV век, най-големият и ценен сборник със саги за исландци, който знаем. Книгата от Мьодрувелир съдържа единадесет саги от тази голяма група (днес наброяваща около четиридесет). Това, което отличава „Сага за Егил“ от другите е, че е написана от истински историк, от конкретен автор с професионален подход на учен и творец. „Сага за Егил“, както и сагите за исландци, Islendingasögur въобще, е реалистична по съдържание, дух и стил, отразявайки събития, свързани със специфичен период и дадени личности в историята на Исландия дотам, че немалко историци през миналото столетие например са виждали в тях историографски достоверен материал. В наше време като че преобладава друго отношение към историческата правда в сагите за исландци, по-предпазливо третирани като абсолютно надеждни от фактологична гледна точка източници и макар „Сага за Егил“ също да поставя някои проблеми от такова естество, тя е извънредно полезна като мащабна картина на социално-икономическата
Страници
- « първа
- ‹ предишна
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- следваща ›
- последна »